Оскарження рішень, дій або бездіяльності державного реєстратора

Оскарження рішень, дій або бездіяльності державного реєстратора

Стаття 15 Цивільного кодексу України визначає, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Так, стаття 55 Конституції України, стаття 16 Цивільного кодексу України та стаття 7 Закону України «Про судоустрій та статус суддів», визначають, що кожна особа має право звернутись до суду за захистом порушених, невизначених або оспорюваних прав, свобод та інтересів.
Проте, Міністерством юстиції України впроваджено дієвий механізм захисту власних прав у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та державної реєстрації бізнесу, зміст якого, перш за все, полягає в зверненні до Міністерства юстиції України або його територіальних органів з відповідною скаргою.
Законодавче закріплення наведеного процесу оскарження знаходить своє відображення в Законах України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». В свою чергу, Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1128 визначаються процесуальні положення такого механізму оскарження.
Суттєвою відмінністю є безоплатність такої процедури. Так, під час звернення до суду особа сплачує судовий збір, витрачає кошти на адвоката, тощо, а звернення до територіального органу Міністерства юстиції України або у визначених випадках безпосередньо до Міністерства юстиції України не передбачає будь-яких грошових витрат, крім витрати на поштове пересилання листа. Хоча, особа може безпосередньо власноруч подати таку скаргу, викреслюючи навіть такі витрати.
Також, одним з позитивних аспектів звернення до органів юстиції є строки розгляду звернення особи та відсутність процесуальної складності для скаржника.
Розгляд скарги Міністерством юстиції або територіальним органом Мін’юсту полягає в оцінці правомірності дій державного реєстратора та відповідному реагуванні.
Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги стосовно державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність лише у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.
Розгляд скарг громадян у Херсонській області забезпечує постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Херсонській області, головною метою якої є захист конституційних прав та порушених інтересів фізичних та юридичних осіб.
Інформація щодо вимог до скарги, зразків скарг та додаткової інформації з питань оскарження рішень державного реєстратора є на офіційному веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Херсонській області.

Крім того, за телефоном гарячої лінії 098-981-65-12 можливо отримати додаткові консультації з питань складання та подання скарги на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора до Головного територіального управління юстиції у Херсонській області.

Добавить комментарий

Оставить комментарий